تغییرات-سرچ-گوگل-در-سال-2020

تغییرات سرچ گوگل در سال 2020

سال 2020 شد و دیدیم که در 10 سال اخیر موتور یا موتور های جستجوی گوگل چقدر تغییر کردند در این مقاله میخواهیم درمورد تغییرات الگریتم ها در زمینه محتوا و کلمات کلیدی صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.
در 10 سال پیش الگریتم های پاندا ، مرغ مگس خوار ، RankBrain آشنا نبودیم و فکر میکردیم هرچه بیشتر از کلمات کلیدی در متن استفاده کنیم رتبه بهتری در گوگل کسب میکنیم.
ولی این کار یکی از بزرگ ترین اشتباه ها است و در بلند مدت به رتبه سایت ضربه میزند زیرا شما با این کار دارید بلک سئو انجام میدهید و گوگل فکر میکند شما قصد فریبش را دارید.

کمی درباره بلک سئو
کمی درباره بلک سئو
بلک سئو روشی است که برنامه نویس ها پیش میگیرند تا در سریع ترین زمان رتبه بالایی کسب کنند.
بلک سئو به این صورت است که ما یک کلمه به طور مثال کلمه x را انتخاب میکنیم و متنی مینویسیم که n بار از کلمه x استفاده شده و در Title Tag، Meta Description، H1  و بعضی ها از اینم بیشتر حتی توی H2 ها هم استفاده میکنند.
به این روش بلک سئو میگویند و کار درستی نیست زیرا در بلند مدت امکان دارد حتی سایت شما به طور کلی از گوگل حذف شود یا خود شما که دامنه را ثبت کردید بلاک شوید و هر دامنه ای ثبت کنین در گوگل سئو نگیرد و من این روش را اصلا پیشنهاد نمیکنم با کمی صبر و تولید محتوای صحیح شما خیلی بهتر نتیجه میگیرید.

چطور از کلمات کلیدی استفاده کنیم؟
پس چطور از کلمات کلیدی استفاده کنیم؟
برای پاسخ به این سوال باید ابتدا جواب این سوال را پیدا کنیم:
گوگل چرا باید این صفحه ای که مورد نظر ما هست را به کاربر خود نمایش دهد؟
در پاسخ به این سوال باید بگویم که کاربران گوگل از گوگل یک سری سوالات دارند و گوگل برای پاسخ به کاربران خود از صفحه ها و سایت های ما استفاده میکند پس هدف گوگل پیدا کردن جواب درست و نمایش به کاربر خود است.
پس میتوانیم نتیجه بگیریم که در تولید محتوای خود اگر بتوانیم پاسخ سوال کاربر را بدهیم در گوگل هم رتبه خوبی خواهیم گرفت.
و این جمله میتوان نتیجه گرفت که تولید محتوا برای گوگل فایده ای ندارد و ما باید محتوایی درست کنیم برای کاربرانی که سایت ما سر میزنند.
پس 100 درصد رتبه گرفتن در گوگل تولید محتوایی است که کاربر پسند باشد؟
خیر ، صد در صد این نیست بخشی زیادی از رتبه گرفتن است ولی صد در صد نیست.

محتوای واضح و جامع چیست؟
محتوای واضح و جامع چیست؟
آیا ترجیح می‌دهید پاسخی مبهم و پیچیده دریافت کنید یا واضح و سر راست و قابل فهم باشد؟
 گوگل هم دقیقا مثل شما فکر می‌کند.
اما صحبت کردن در مورد دستور زبان و گرامراز موضوع این مقاله دور است. من فکر می‌کنم بیشتر متخصصان سئو ترجیح می‌دهند با زبان طبیعی صحبت کنند. اما حتی چنین مطالبی هم با امکان دارد کاربران را از خواندن خسته کند، بنابراین این موضوع دارای اهمیت می‌باشد.
ما باید به خاطر داشته باشیم که کلمات کلیدی ورودی هستند.
وقتی برای جستجو نوشته می‌شوند، ما در حال ایجاد خروجی هستیم.
بنابر این به حای پرسیدن اینکه چطور میتونم کلمه کلیدی را در محتوا بگنجانم باید این سوال را بپرسیم که چگونه میتوانم پاسخ این کاربر را بدهم؟
نتیجه
باید طوری محتوا سازی کنیم که کاربران به پاسخ سوالات خود برسند و به طور کلی باید محتوا را برای کاربران بسازیم با این کار گوگل با دیدن محبوبیت سایت از نظر کاربران رتبه سایت ما را بهبود میبخشد.
 


برچسب ها :


اشتراک گذاری :