اصول و قواعد مهم در سئو
از میان صدها قواعد و دستورالعمل های سئو که برخی آنها را معتبر و موثر می دانند و برخی غیر معتبر، در این مطلب به موارد و نکاتی اشاره خواهیم کرد که جزو دستورالعمل های اساسی سئو سایت محسوب می شوند و باید رعایت شوند. این مجموعه نکات برگرفته از مستندات گوگل بوده و جزو قواعد معتبر می باشند.
اصول و قواعد مهم در سئو
- سایت را برای کاربران و مخاطبان طراحی کنید نه برای گوگل
- سایت را سازگار با دستگاه های مختلف بخصوص کامپیوتر و موبایل طراحی کنید.
- سایت قابلیت واکنش گرایی داشته و با رزولوشن های مختلف تطبیق شود.
- سایت باید امنیت بالایی داشته باشد. بهتر است از گواهی امنیتی SSL بهره گرفته شود.
- سایت باید سرعت دسترسی و آپتایم بالایی داشته باشد.
- از توضیحات متا و عنوان مناسبی برای صفحات خود استفاده کنید.
- محتوای کاربرپسند، مفید و جدید در سایت خود تولید کنید.
- از Schema Markup برای نشانه گذاری صفحات سایت خود بهره بگیرید.
- ساختار منظمی را در سایت خود پیاده کنید تا کاربر به راحتی بتواند به مسیر مورد نظر دسترسی داشته باشد.
- از ابزار breadcrumb در سایت خود استفاده نمایید تا کاربر بتواند مسیر واقع در آن را بداند و به مسیرهای مرتبط دسترسی داشته باشد.
- برای URL صفحات خود ساختار منظم و قابل درکی را اختصاص دهید. بهتر است URL ترکیبی از عنوان صفحه باشد.
- از تصاویر در صفحات سایت خود استفاده نموده و توضیحات Alt مناسبی برای آن لحاظ نمایید.
- حتما سایت خود را در Search Console و Google Analytics ثبت نمایید.
- اهمیت بیشتری به بهبود UX که مربوط به تجربه کاربری است بدهید.
- صفحات 404 را بخوبی مدیریت کرده و اجازه ندهید تعداد آنها بالا رود.
- اگر صفحه ای را حذف می کنید بهتر است URL آن را به یک صفحه مرتبط بصورت 302 یا 301 ریدایرکت نمایید.
- از تمرکز هدف بیش از یک صفحه برای یک کلمه کلیدی اجتناب نمایید. در واقع هر کلمه کلیدی تنها در یک صفحه از سایت
- در صورت وجود صفحات مشابه هدف می توانید از Canonical و ریدایرکت استفاده نمایید و یا با Noindex مانع ثبت آن صفحات در گوگل شوید.
- کلمات کلیدی را بصورت برچسب بکار نگیرید مگر اینکه برای صفحه برچسب استراتژی خاصی داشته باشید.
- برچسب ها را برای برقراری ارتباط محتوایی و موضوعی در صفحات خود بکار بگیرید.
- در صورت تغییر URL حتما آدرس قبلی را به صفحه جدید بصورت 301 ریدایرکت نمایید.
- سعی کنید روندی برای سئو خارجی پیاده نمایید که کاربران برای شما لینک سازی کنند.
- طبق توصیه گوگل از خرید بک لینک خودداری نمایید.
نتیجه گیری
با استناد به منابع خبری گوگل بیش از 200 فاکتور در رتبه بندی نتایج گوگل تاثیر دارند. البته می توان این 200 فاکتور را فاکتورهای اصلی دانست و زیرمجموعه های دیگری را نیز برای آنها متصور شد. موارد ذکر شده فوق جزو نکاتی هستند که کاملا بدیهی بوده و باید در دستور کار قرار گیرند. معمولا اغلب متخصصین سئو بر روی صحیح بودن موارد ذکر شده اتفاق نظر دارند چون مستقیما از سمت منابع رسمی گوگل ذکر شده است.
منبع : support.google.com
برچسب ها :
اطلاعات پست
- نویسنده : رامین رضایی
- دسته : سئو
- تاریخ انتشار : 1398/01/31
- بازدید : 801
- نظر : 0
- لینک کوتاه :